23. Zikir ve şükür

fezkurullâhe yezkurkum
veşkurû lillâhi yezid lekum
velezikrullâhi ekber

Bazı hutbelerde duyduğumuz bu sözleri ayetlerde arayalım:

• Allah'ı anın ki O da sizi ansın -- Finder'da "Beni anın"

2:152 Beni anın, sizi anayım. Bana şükredin, küfretmeyin.


• Allah'a şükredin ki artırsın -- Mucem'de $kr ve zyd

14.7 ... şükrederseniz size (nimetimi) artırırım


• Allah'ın zikri en büyük -- Mucem'de *kr ve kbr

29:45 ... Allah'ı anmak elbette en büyük (ibadettir)


• Bir de şu muhteşem levhadaki muazzam ayet -- Mucem'de *kr ve Tmn

13:28 ... gönüller, ancak Allah'ı anmakla huzur bulur.

Kalpler ancak Allah'ın zikriyle doyar

Ramazan'ın şu son günlerinde yapacağımız en iyi dualardan biri:

Allahumme e'innî alâ zikrike ve şukrike ve husni 'ibadetike
Allahım, Seni zikretmem, Sana şükretmem ve Sana güzelce ibadet edebilmem için bana yardım et


Yorumlar

  1. Bakara Suresi (2-152): Öyleyse yalnız beni anın ki ben de sizi anayım. Bana şükredin, sakın nankörlük etmeyin.
    Bakara Suresi (2-172): Ey iman edenler! Eğer siz ancak Allah’a kulluk ediyorsanız, size verdiğimiz rızıkların iyi ve temizlerinden yiyin ve Allah’a şükredin.
    Ankebut Suresi (29-45): Kitaptan sana vahyolunanı oku, namazı da dosdoğru kıl. Çünkü namaz, insanı hayâsızlıktan ve kötülükten alıkor. Allah’ı anmak elbette en büyük ibadettir. Allah, yaptıklarınızı biliyor.

    YanıtlaSil
  2. b=tTm}n qlwbhm
    ->
    13/28: Onlar inanmışlar, kalpleri Allah'ı anmakla huzura kavuşmuştur. Dikkat edin, kalpler ancak Allah'ı anmakla huzura kavuşur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel cevap ama bu kodu yazmak epeyce zahmetli...

      Levhada kökleri tanıyıp Mucem'de aramak daha kolay:
      *kr, Tmn, qlb (bunların ikisi yeterli olur)

      Sil
  3. Mail ile gelen bir soruya cevap:

    "En doğrusunu Allah bilir" diyerek kendi zannımı söylüyorum:

    Kuran'da "Allahu ekber" olsaydı, cemaat onu duyunca ruku'a giderdi

    Bu lafız (söz, kelime) yok ama bütün Kuran zaten onu anlatıyor

    YanıtlaSil

Yorum Gönder