18. lâ ilâhe illâ ...

lâ ... illâ: ancak (olumlu)
ilâh: tanrı, huda
ene: ben
ente: sen
huve: o
https://tr.pinterest.com/pin/185914290853714739/

Aramaya şu linkten başlayınca 36 ayet çıkıyor:
https://maeyler.github.io/Kuran/frames.html#b=lA%20<lh%20<lA

Sonra gelen kelimeye göre gruplandıralım

lâ ilâhe illallâh (Tanrı ancak Allah) [iki ayet]
37:35 lâ ilâhe illallâh deyince kibirleniyorlardı.
47:9 Bil ki, Allah'tan başka ilâh yoktur.

lâ ilâhe illâ ene (Tanrı ancak Ben'im) [üç ayet]
16:2 "Benden başka ilâh yok, ancak Benden korkun."
20:14 "Ben Allah'ım, Benden başka ilâh yok.
     Bana kulluk et ve Beni anmak için namaz kıl."
21:25 "Benden başka ilâh yok, Bana kulluk edin."

lâ ilâhe illâ ente (Tanrı ancak Sen'sin) [bir ayet]
21:87 "Senden başka ilâh yok, subhâneke!" (Yunus)

lâ ilâhe illâ huve (Tanrı ancak O) [çok sayıda]

Bizden kulluk isteyen çok kişi olsa da sadece Allah ibadete değer ve O'na kul olmaktan başka bir yol yok.

https://islamansiklopedisi.org.tr/kelime-i-tevhid


Yorumlar

  1. Bakara Suresi 255 nci Ayet Meali - Diyanet Meali

    ﴾255﴿ Allah, O’ndan başka tanrı yoktur; diridir, her şeyin varlığı O’na bağlı ve dayalıdır. Ne uykusu gelir ne de uyur. Göklerde ve yerde ne varsa hepsi O’nundur. O’nun izni olmadıkça katında hiçbir kimse şefaat edemez. Onların önlerinde ve arkalarında olanları O bilir. O’nun ilminden hiçbir şeyi -dilediği müstesna- kimse bilgisi içine sığdıramaz. O’nun kürsüsü gökleri ve yeri içine almıştır. Onları korumak kendisine zor gelmez. O yücedir, mutlak büyüktür.

    Selam ve Saygılarımla

    YanıtlaSil
  2. Enbiya Suresi (21-87) Zünnûn’u (=Balık sahibi = Yunus) da hatırla. Hani öfkelenerek (halkından ayrılıp) gitmişti de kendisini asla sıkıştırmayacağımızı sanmıştı. Derken karanlıklar içinde, “Senden başka hiçbir ilâh yoktur. Seni eksikliklerden uzak tutarım. Ben gerçekten (nefsine) zulmedenlerden oldum” diye dua etti.

    Tâ-Hâ Suresi (20-13+14): “Ben seni (peygamber olarak) seçtim. Şimdi vahyolunacak şeyleri dinle. Şüphe yok ki ben Allah’ım. Benden başka hiçbir ilâh yoktur. O hâlde bana ibadet et ve beni anmak için namaz kıl.” (Allah'u Teala'nın Musa'ya hitabı)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder