14. Kime hikmet verildiyse

Kime hikmet verildiyse ...
ona çokça hayır verilmiştir.

Söz konusu ayet Bakara suresinde üç şey söylüyor:
* Allah hikmeti dilediğine verir
* Hikmetin kendisi hayırdır
* Hikmetin önemini az kişi anlar

2:269 Dilediğine hikmet verir, hikmet verilene pek çok hayır verilmiş demektir. Ve bunu ancak ulul-elbâb (özlü akıllar) anlar.
https://maeyler.github.io/Kuran/frames.html#v=2:269&r=Hkm


Hikmeti dilediğine verir

Bundan başka, 8 Ayette kitap ve hikmetin birlikte verildiğini okuyoruz:

4:54 ... İbrahim ailesine kitap ve hikmeti verdik. Hem onlara büyük bir mülk verdik.


Yorumlar

  1. Nisa Suresi (4-54): Yoksa, insanları; Allah’ın lütfundan kendilerine verdiği şey dolayısıyla kıskanıyorlar mı? Şüphesiz biz, İbrahim ailesine de kitap ve hikmet vermişizdir. Onlara büyük bir hükümranlık da vermiştik.

    Nisa Suresi (4-113): (Ey Muhammed!) Eğer Allah’ın sana lütuf ve merhameti olmasaydı, onlardan bir grup seni saptırmaya çalışırdı. Hâlbuki onlar, ancak kendilerini saptırırlar, sana hiçbir zarar veremezler. Allah, sana kitabı ve hikmeti indirmiş ve sana bilmediğin şeyleri öğretmiştir. Allah’ın sana lütfu çok büyüktür.

    Maide Suresi (5-110): O gün Allah, şöyle diyecek: “Ey Meryem oğlu İsa! Senin üzerindeki ve annen üzerindeki nimetimi düşün. Hani, seni Ruhu’l-Kudüs ile desteklemiştim. Beşikte iken de, yetişkin iken de insanlara konuşuyordun. Hani, sana kitabı, hikmeti, Tevrat’ı, İncil’i de öğretmiştim. Hani iznimle çamurdan kuş şekline benzer bir şey yapıyordun da içine üflüyordun, benim iznimle hemen bir kuş oluyordu. Yine benim iznimle doğuştan körü ve alacalıyı iyileştiriyordun. Hani benim iznimle ölüleri de (hayata) çıkarıyordun. Hani sen, İsrailoğullarına açık mucizeler getirdiğin zaman, ben seni onlardan kurtarmıştım da onlardan inkâr edenler, “Bu, ancak açık bir büyüdür” demişlerdi.

    YanıtlaSil
  2. 2:269 Hikmeti dilediğine verir. Kime hikmet verilmişse şüphesiz ona çokça hayır verilmiştir. Bundan ancak akıl sahipleri ibret alır.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder